| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
AaIiGee

|
Lähetetty: La Elo 04, 2007 10:04 am Viestin aihe: Scandinavian Poker Master -turnaus: onko joku kuullut siitä? |
|
|
Öyh, olen hieman ihmeissäni mitä oikeastaan tuli eilen voitettua… Pelasin Partyssä freerollin (SPM TAF Freeroll Qualifier (1103980)), jossa voittaja sai palkinnoksi osallistumismaksun ($8300) sekä rahaa matkaan ja majoitukseen ($2700) Lontoossa vähän yli viikon päästä pelattavaan Scandinavian Poker Mastersin semifinaaliin. Jos olen nyt ihan oikein ymmärtänyt, niin kahdesta kuuden pelaajan semifinaalista pääsee yhteensä kaksi (1/pöytä) pelaaja finaaliin, joka on (max. osto $50000 ja min. osto $25000) $100/$200 -käteispeli pohjolan huippuja vastaan (kukakohan pelaa Suomesta?). Jos (ja kun) menen semifinaalista käteispeliin, saan tuon maksimioston stackia, mutta pelissä pitää roikkua min. 10 h, joten koko summa saattaa päätyä myös pro hebbujen taskuihin. Jos taas en pääse finaaliin, niin pelataan kymmenen pudonneen pelaajan kesken oma sittari, jonka palkintopotti on $20000. Ilmeisesti myös jo semifinaalit televisioidaan ja minut pakotetaan käyttämään Partyn T-paitaa. Sikäli sääli, että olisin toki mieluusti laittanut päälle Nettipokeri.info T-paidan…
Jotenkin tuntuu, että tässä täytyy olla joku koira haudattuna. Mitään ilmoitusta ei ole tullut Partystä, mutta täytynee itse ottaa sinne yhteyttä. Onko joku lukijoista joskus kuullut moisesta turnauksesta? Tai osaako joku sanoa, että tämä taitaa tosiaan olla totta… |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
Mikko

|
Lähetetty: La Elo 04, 2007 1:06 pm Viestin aihe: |
|
|
Jumankauta mies, onneksi olkoon!
Ainakin Starsista ja FTiltistä tulee sähköpostia kun voittaa jotain isompaa, eli kandeis varmaan asiakaspalvelusta tivata että mitä nyt pitäis tehdä.
Suomesta mukana pitäisi olla sellaisten pelaajien kuin Ilari Sahamies ja Patrik Antonius. Kuulostaako tutuilta? Ulkomaisista pitäis olla mukana Martin de Knijff. Kyseinen kaljupää voitti joku vuosi WPT:n mestaruusturnauksen niin upealla esityksellä että en koskaan ole nähnyt vastaavaa. Virkamiesruotsilla voi tästä tulkata The Gamessa pelaavia starboja.
Muista sitten mainita joka haastattelussa Nettipokeri.info. Ja mikä tärkeämpää, muista voittaa!  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
AaIiGee

|
Lähetetty: La Elo 04, 2007 7:59 pm Viestin aihe: |
|
|
| Mikko kirjoitti: | | Jumankauta mies, onneksi olkoon! |
Kiitos vaan, aika hyvältä tämä alkaa tuntua, kun Partystakin vahvistivat voiton. Lisäinfoa tosin lupasivat vasta 72 h:n sisällä. Itse turnauksen muoto on kyllä edelleen vähän epäselvä, mutta kai sekin joskus selviää. Näin järjestävät saavat joka tapauksessa pöytään haluamansa täydellisen rookien, jotta voivat sitten hehkuttaa Skandinavian Chris Moneymakerista, jos vaikka sattuisi kortti käymään. No joo, täytyy ottaa homma hauskana kokemuksena, mutta toki teen parhaani Sahamiesten ja Antoniuksien jallittamiseksi. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
admin Site Admin

|
Lähetetty: Su Elo 05, 2007 12:08 pm Viestin aihe: |
|
|
Onneksi olkoon minunkin puolestani!
Pidä hauskaa koko rahan edestä ja kun pelit on pelattu, niin kerro ihmeessä millainen ainutkertaisesta matkasta muodostui. Vaikka enemmistö näköjään tyytyykin vain kurkkimaan tätä ketjua, niin en epäile hetkeäkään, etteikö kaikkia kiinnostaisi tietää mitä Scandinavian Mastersissa tapahtuu pelipöydissä ja "kulissien takana". |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Ristijätkä

|
Lähetetty: Ma Elo 06, 2007 1:37 am Viestin aihe: |
|
|
| Onneksi olkoon vaan, kuulostaa aivan mahdottoman hienolta tilaisuudelta! Otahan iso tukku palkintotuohta kotiin viemisiksi! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
AaIiGee

|
Lähetetty: Ti Elo 07, 2007 10:27 am Viestin aihe: |
|
|
Juu, kiitos vielä onnitteluista, tässä updeittausta missä mennään ja mielipiteiden haistelua pelistrategiasta…
Nyt kaikki on selvää, Partysta on tullut kutsu ja ohjeet, ensimmäisen haastatteluni olen saanut antaa pokerinpelaajana ja matkat on varattu. Aika vänkää oli vastailla kysymyksiin miten luonnehdit itseäsi pelaajana, miksi olet hyvä pelaaja (heh, heh), milloin aloitit pelaamaan jne. Voiton taustaa vielä hieman valaistakseni minulle selvisi vasta eilen, miksi oikeastaan edes pääsin kyseiseen freerolliin. Kyse oli siis Partyn Tell a Friend –kampanjasta, johon liittyen hankin yhden uuden pelaajan. Koska kyseessä oli rajoitettu freeroll, pelaajia oli vain 31 kpl. Kun näin osallistujamäärän tajusin heti, että minulla on pirunmoinen mahdollisuus voittaa jotain ainakin minulle isoa, vaikka vain voittaja palkittiin. Opetus tästä on siis se, että tällaisia kampanjoihin liittyviä tilaisuuksia ei kannata jättää käyttämättä, jos sellaisia tarjoutuu.
Ja jep, lupaan kirjoittaa matkakertomuksen, kun palaan Lontoosta. Jos kaikki menee nappiin palaan vasta perjantaina, mutta jos joudun Second Chance -sittariin, palannen jo tiistaina yöllä.
Mutta sitten osastoon ”pelistrategia”…
Maanantaina on siis kaksi kuuden hengen sittaria, joista vain voittajat jatkavat käteispeliin kahdentoista ammattilaisen kanssa. Voiton TN on siis noin 16 %, tai oikeastaan hieman alempi, koska muut lienevät minua kokeneempia pelaajia. Anyway, semifinaaliin pitää lähteä hakemaan vain voittoa, joten pelistrategian täytyy olla aktiivinen ja riittävän aggressiivinen. Olen pelannut joukon pieniä sittareita netissä, niissä olen yleensä aloittanut suhteellisen varovaisesti, mutta lisännyt aktiviteetin ja aggressiivisuuden tasoa loppua kohden. Ajattelin tämän olevan pelistrategian pääjohtolangan myös nyt, ellei sitten jostain syystä pöytä olekin tosi passiivinen (en kyllä usko näin käyvän), jolloin voin löysentää peliä jo alussa. Suurin ongelma tulee olemaan se, että olen pelannut vain kaksi kertaa livepöydässä ja minusta irtoaa varmasti tukku tellejä. Vetokertoimienkaan laskeminen ei onnistu ihan hetkessä, joten prosessin käynnissä olo saattaa näkyä kilometrien päähän. Ja koska peli televisioidaan, voisi olettaa korttien katsomisen tapahtuvan pelaaja kerrallaan, jolloin olen siis aina tässä vaiheessa muiden pelaajien tarkkailtavana. Toisaalta olen vähän läpihermojäbä, joten verenpaine nousee sekä hyvällä kädellä että bluffilla, joten en tiedä olenko helposti tulkittavissa.
Jos semifinaalissa tie nousee pystyyn, on edessä kymmenen pelaajan sittari, jossa kolme parasta palkitaan ($10000, $4000 ja $2000). Koska pelaajia on hieman enemmän, alun voinee ottaa vaikka foldaillen, jos ei kortti kerta kaikkiaan käy. Suuren riskin bluffeja ja pareilla huimasti korottamista turnissa ja riverissä kannattanee välttää alussa. Jos olen neljän parhaan joukossa enkä ole johdossa, tulen pelaamaan ensisijaisesti kolmannesta sijasta ja 2000 taalan palkinnosta, joten olen tilanteen antaessa siihen mahdollisuuden valmis heittäytymään ultra passiiviseksi. Näin siksi, että olen tällä hetkellä puolivuotta kestäneen harrastukseni kanssa vasta noin 400 euroa voitolla, joten kolmas palkintokin moninkertaistaisi tähänastiset tienistini. Jos taas olen loppuvaiheessa johdossa, tulen olemaan aktiivinen ja pelaamaan vain voitosta.
Sitten viimeinen jos eli jos semifinaali menee nappiin ja etenen max. 40 h kestävään käteispeliin ammattilaisten kanssa, saan vastaani melkoisen dilemman: minun pitää pelata pöydässä vähintään 10 h, mutta tietysti haluaisin tuoda pöydästä myös jotain kotiin! Miten siis selviän 10 h $50000 stackin kanssa itseäni tuhat kertaa parempia ja kokeneempia pelaajia vastaan? Kuinka monta kättä kymmenen hengen pöydässä pelataan keskimäärin per tunti? Onko teoriassa mahdollisesti vain foldaamalla jäädä voitolle, kun blindit ovat 100 ja 200? Jep, tuo olisi täysin tyylitön tapa enkä siihen tule sortumaan, mutta tieto helpottaisi strategian luomista. Tällä hetkellä ajattelen, että tulen pelaamaan noin 10 – 18 % jaoista, joka siis tarkoittaa tiukkaa ja helposti luettavissa olevaa pelitapaa. Toisaalta ainahan sitä voi yrittää heittä jokusen bluffin tuohon väliin, mutta saapi nähdä miten hermo pitää. Miten ammattilaiset muuten yleensä pelaavat itseään tuntuvasti huonompia vastaan? Ovatko he silloin bluffiherkkiä vai imevätkö he amatöörit kuiviin vasta hyvillä käsillä?
Olisin siis iloinen, jos joku jaksaisi keskustella seuraavista aiheista:
1) Miten pelata 6-pelaajan sittarissa itseään jonkin verran parempia pelaajia vastaan, kun vain voittaja palkitaan?
2) Miten pelata 10-hengen sittarissa, kun kolme parasta palkitaan?
3) Miten pelata 10-hengen pöydässä itseään valtavan paljon parempia ammattilaisia vastaa, kun pöydässä pitää olla 10 h, stackki on $50000 ja blindit 100/200?
Jep, toki kaikki riippuu myös siitä millainen pelaaja itse olen. PokerOffice luokittelee minut semi loose aggressive pre and post flop -pelaajaksi. Suurin heikkouteni pelaajana ovat tosituvat 4 tai 5 kertaa big blind raset ennen floppia. Vaikka joku pelaaja pelaisi näin vaikka 25 % käsistä, hannaan aivan liikaa pelata tällaisia pelaajia vastaa. Toisaalta pärjään hyvin pöydissä, joissa korotellaan vähän ennen floppia, koska itse pidän vahvuutenani flopin jäkeistä peliä. En kuitenkaan usko missään tapauksessa sen olevan niin vahvaa, että pärjäisin sillä itseäni selvästi parempia pelaajia vastaan.
Jos joku jaksoi lukea tämän tänne asti, niin olisin tosiaan kiitollinen pienistä vinkeistä! |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Mikko

|
Lähetetty: Ti Elo 07, 2007 2:34 pm Viestin aihe: |
|
|
Oma suurin livepeleistä kerätty voittoni on n. 20,000$ (36 pelaajan turnaus - ensin 6 pelaajan "sittari", josta voittaja finaalipöytään). Se lähti seuraavilla opeilla:
Live-pelaamisesta:
En uskalla sanoa mitään ammattilaisten pelaamisesta, mutta amatöörien pelissä tellien merkitystä kyllä yliarvioidaan ja reippaasti. Tuota voittoakaan hankkiessa en kertaakaan käyttänyt mitään selkeää telliä hyväkseni, mitä nyt pari kertaa sai alitajuntaan jonkun kutinan että nyt kannattais korotella tai kipata.
Omien tellien osalta toimin siten, että kun en ole kädessä, rupattelen ja vitsailen muiden pelaajien kanssa, mutta kun olen mukana istun kuin patsas. Eli suu kiinni, kädet syliin, katse kohti pöydän keskustaa, eikä mitään elkeitä. Varsinkaan en vastaa, jos joku tässä tilanteessa sanoo jotain. Tässä ei ole muuta vaikeaa kuin hengittäminen, pahassa paikassa se meinaa joskus unohtua. Kai tämä toimii aika hyvin, kun all-inin tehtyäni istuin tällä tapaa kuulin kuulin kun yksi vihu kuiskasi toiselle :"thats a great poker face, you really can't get any information from that", heh.
Omaa miettimisnopeutta on turha murehtia. Funtsimiseen kuluu se aika mikä kuluu, eikä muut siitä sun korttejas deduktoi kuin ehkä unelmissaan. Pitkään miettivä pelaaja voi laskea kertoimia, esittää laskevansa kertoimia (koska tietää tilanteen olevan automatic reissu/kippi, mutta ei halua toimia turhan nopeasti), pohtia slouvaamista tai mitä tahansa.
Pöydän vaikeimmat vastustajat saa selville katsomalla muita pelaajia kun floppia jaetaan. Todennäköisesti parhaita pelaajia on ne, jotka katsovat muita pelaajia, eivätkä kortteja. Tämä voi saavuttaa jopa humoristisia tasoja: hyvinkin puolet pöydän pelaajista voi tuijottaa floppia ja toinen puolikas flopintuijottajia, ilman että nämä edes huomaavat että heitä tutkitaan.
Jos tapahtuman järkkärit ei sitä erityisesti kiellä, niin katso kortit kun tykkäät. Turha moista murehtia. Useimmat pelaajat varmaan tsekkaavat kortit heti, mikäli se on sallittua.
Strategiasta:
Mun mielestä sun kannattaa jatkaa ihan oman järjen mukaisesti pelaamista, kun se on tähänkin asti toiminut noin hyvin.
Omalta osaltani otan yleensä alussa iisisti, jos struktuuri sen sallii. Ajan käytän vastustajien ihmettelyyn, niistä ehtii livepelissä saada kuitenkin aika hyvän kuvan. Kun kuva on valmis, on peliliikkeiden aika (kauheita peliliikkeitä ei välttämättä edes tarvitse, oma voittoni irtosi lähes tylsän suoraviivaisella pelillä).
Toinen juttu on, että ainakin mun mielestä livenä aloite on tärkeämpi kuin netissä. Jos nuo muut mukaan selvinneet pelaajat eivät ole jotain pokerin valioluokkaa, niin potit tulee korjaamaan ensimmäinen korottaja useammin kuin netissä.
Muuta:
Tärkein juttu tietysti on, että pelatessa ei mieti rahaa, Patrik Antoniusta, näitä vinkkejä tai mitään muutakaan, vaan pelaamista. Tollasessa pitkässä livesessiossa monille käy ohrasesti kun keskittyminen pettää ja tyypit tekevät ylikovan bluffin jossain "voita vähän, häviä kaikki rahat" tyylisessä tilanteessa. Tiukalla keskittymisellä kaikki ulkopuoliset häiriöt saa suljettua pois, pelaaminen pysyy kontrollissa ja ylipäätään kaikki sujuu paremmin.
Ai niin:
Muista pyytää pullollinen vettä ennen pelin alkua. Tulee varmasti tarpeeseen, eikä tartte keskeyttää peliä "onks kellään vettä, saaks täällä vettä, missä mun vesi on?" huhuiluun. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
ummata_2k7
|
Lähetetty: To Elo 09, 2007 1:27 pm Viestin aihe: |
|
|
Onnea vaan munkin puolesta AaIiGeelle. Mahtavaa, että jollain kortti käy (tai sitten vaan on niin taitava ), että pääsee moisiin koitoksiin. En tosiaankaan anna 8 kuukauden kokemuksella mitään ohjeita. Toivottavasti pääset finaalipöytään ja näytät ammattilaisille närhen vehkeet ja nautit pelaamisesta. Lycka till. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
AaIiGee

|
Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 7:50 am Viestin aihe: |
|
|
| Hyviä vinkkejä tuli Mikolta, totta toki se niin on, että tässä ajassa ei voi omaan peliinsä tehdä suuren suuria muutoksia, mutta noilla pienillä suurilla asioilla kuten keskittymisellä, uskalluksella miettiä juuri niin kauan kuin tuntuu oikealta sekä muistamalla syödä ja juoda oikein pystyy luomaan pelille hyvät olosuhteet, loppu on sitten omasta ja vastustajien pelistä sekä omista ja vastustajien korteista kiinni. Mutta onko kenelläkään tosiaan käsitystä siitä, kuinka monta jakoa keskimäärin live käteispeleissä tapahtuu tunnissa? Tämä tieto saattaa olla rahanarvoinen, jos pääsisi The Gameen ja alussa onnistuisi vetämään pari isoa pottia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Achtung
|
Lähetetty: Pe Elo 10, 2007 9:27 am Viestin aihe: |
|
|
No se tietenkin riippuu. Esimerkiksi WSOP:n finaalipöydässä ehdittiin pelata ekassa tunnissa se 16 vai 17 kättä. Eli ei kovinkaan paljoa. Tosin tuolla kaverit miettivät suhteellisen pitkään. En itse usko että tunnissa voitaisiin pelata ainakaan yli viittäkymmentä kättä. Näinollen tunnissa pelattaisiin viisi kierrosta ja kymmenessä tunnissa 50. ja jos alkupanoksiin menee 300$ per kierros niin kippaamalla kaikki kädet häviät yhteensä 15k$. tästä jää jäljelle vielä 35k$. Joten vaikka muutaman potin häviäisitkin niin eiköhän tuosta 50k$:sta se puolet ainakin jäisi. Nutseilla voi tietenkin ottaa hieman takaisin, sillä kyllähän tuossa ajassa sinullekin täytyy tulla kunnon käsiä. Tosin jos pelaat Uber-tiukkaa kaikki tietävät milloin sinulla on hyvät, etkä luultavasti voita niillä paljoa.
Tsemppiä peleihin ja muistutan vielä että tuo on perstuntumalta heitetty arvio ja riippuu siitä paljonko käsiä pelataan post-flopissa. Kuitenkin voit itse pohtia kuinka kauan menee korttien katsomiseen. Tuossa omassa arviossani jokaiselle olisi varattu keskimäärin sellaiset 7 sekuntia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|